Kolejny sukces Kancelarii! Wygrana w I instancji z Powszechną Kasą Oszczędności Bank Polski S.A. w Warszawie!!!

Dnia 20.12.2022 r. przed Sądem Okręgowym w Częstochowie I Wydziałem Cywilnym w sprawie I C 194/22 zapadł wyrok w sprawie kredytu we franku szwajcarskim (CHF) na korzyść naszych klientów – powództwo frankowe zostało uwzględnione niemal w całości.

Sąd przychylił się do argumentacji przedstawionej przez naszą Kancelarię i przyznał słuszność twierdzeniom podniesionym w imieniu klientów Kancelarii. Sprawa dotyczyła umowy kredytowej z PKO BP S.A. z 2005 r. Sąd zasądził na rzecz każdego z kredytobiorców kwotę 52.993,62 zł. Nadto pozwany Bank został zobowiązany do pokrycia w całości kosztów procesu.

Sprawę prowadził osobiście radca prawny Grzegorz Ledwoń.

Sąd I instancji podzielił argumentację Kancelarii odnośnie tego, iż kredytobiorcy nie zostali w sposób należyty poinformowani o ryzyku kursowym oraz o tym, że kursy walutowe były kształtowane jednostronnie przez pozwany bank. Zatem należy wskazać, iż bank miał swobodę w ustalaniu kursów. Oznacza to, że pozwany bank nie dopełnił obowiązku informacyjnego względem kredytobiorców.
Co więcej pozwany bank zapewnił sobie prawo do naliczania dodatkowego wynagrodzenia tzw. spreadu walutowego, o którym kredytobiorcy nie zostali poinformowani w chwili podpisania umowy, a co godziło w ich interesy finansowe.
Kredytobiorcy nie mieli możliwości negocjowania przedmiotowej umowy. Tymczasem postanowienia umowy zawieranej z konsumentami nieuzgodnione indywidualnie nie wiążą kredytobiorców, jeżeli kształtują ich prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy, co miało miejsce w niniejszej sprawie.

Zapraszamy serdecznie do kontaktu z naszą Kancelarią pod nr tel.: 791 404 669. W przypadku skorzystania z usług naszej Kancelarii Państwa sprawę będzie prowadził doświadczony radca prawny, który specjalizuje się w sprawach frankowych i uzyskał dotychczas dla klientów Kancelarii wiele korzystnych wyroków Sądów.

#radcaprawny #prawnik #adwokat #częstochowa #odszkodowania #oddłużanie #oddłużenia #sprawygospodarcze #obsługafirm #obsługaprzedsiębiorców #skutecznyprawnik #franki #wygrana #konsument