Kolejna wygrana z mBank S.A. ! Nieważna umowa kredytu frankowego !!

Z przyjemnością informujemy, że w dniu 22.06.2023 r. przed Sądem Okręgowym w Częstochowie I Wydziałem Cywilnym w sprawie pod sygn. akt  I C 811/22 zapadł wyrok w sprawie  naszych Klientów dochodzących nieważności kredytów we franku szwajcarskim (CHF) –  powództwo frankowe zostało uwzględnione w całości.

Zgodnie z wyrokiem Sądu I instancji ustalono, że zawarta z mBankiem S.A umowa kredytu hipotecznego z 2007 r. jest nieważna oraz zasądzono od pozwanego banku na rzecz naszych Klientów kwotę 186.496, 88 zł wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie oraz zwrot kosztów procesu w wysokości 11.834,00 zł.

Sprawa była prowadzona osobiście przez radcę prawnego Grzegorza Ledwonia.

Sąd Okręgowy w Częstochowie przychylił się do wypracowanej przez naszą Kancelarię argumentacji. Sąd w motywach ustnych rozstrzygnięcia zwrócił uwagę na to, że kwota kredytu ma jedynie charakter informacyjny, co oznacza, iż pozwany bank pozostawił sobie swobodę w określaniu wysokości zobowiązania kredytobiorców, co z kolei stanowiło naruszenie art. 69 Prawa bankowego i w efekcie doprowadziło do nieważność umowy kredytowej. Sąd wskazywał również na nierównomierny rozkład praw i obowiązków oraz ryzyka między stronami prowadzący do zachwiania równowagi kontaktowej, co stanowiło naruszenie zasad współżycia społecznego. Nadto Sąd I instancji dopatrzył się istnienia niedozwolonych  postanowień umownych i z tego powodu  analizowana umowy słusznie została uznana za nieważną. Ostatecznie Sąd podkreślił, iż wadliwa umowa kredytu nie może ostać się w porządku prawnym i być dalej wykonywana.

Nasza Kancelaria skutecznie reprezentuje klientów w sporach z bankami. Warto więc udać się do  prawnika (radcy prawnego lub adwokata), który specjalizuje się w sprawach finansowych oraz kredytach frankowych i  spróbować unieważnić umowę kredytu we franku szwajcarskim.

Zapraszamy serdecznie do kontaktu z naszą Kancelarią pod nr tel.: 791 404  669. W przypadku skorzystania z usług naszej Kancelarii Państwa sprawę będzie prowadził doświadczony radca prawny, który specjalizuje się w sprawach frankowych i uzyskał dotychczas dla klientów Kancelarii wiele korzystnych wyroków Sądów.

#radcaprawny #prawnik #adwokat #częstochowa #odszkodowania #oddłużanie #oddłużenia #skutecznyprawnik #franki #wygrana #konsument #sprawybankowe