Kolejny sukces Kancelarii! Wygrana z Bank Polska Kasa Opieki S.A. z siedzibą w Warszawie!

Dnia 19 maja 2022 roku zapadł wyrok w sprawie klientów naszej kancelarii przed Sądem Okręgowym w Częstochowie pod sygnaturą akt I C 306/21. W całości uwzględniono argumentację przygotowaną przez Kancelarię. Sprawa dotyczyła umowy kredytowej z Bank Polska Kasa Opieki S.A. z 2005 roku. Sąd Okręgowy unieważnił umowę kredytu budowlano-hipotecznego denominowanego do CHF ex tunc (od chwili zawarcia) oraz zasądził na rzecz naszych Klientów kwotę w wysokości 344.850,71 zł wraz z odsetkami ustawowymi. Nadto pozwany Bank został zobowiązany do pokrycia w całości kosztów procesu. Sprawę prowadził radca prawny Grzegorz Ledwoń.

W trakcie procesu podnoszono m.in., że postanowienia umowy od początku były nieuczciwe, ponieważ pozwany Bank przyznawał sobie prawo do samodzielnego ustalania kursu wymiany CHF. Tym samym przerzucał całe ryzyko związane z wahaniem kursu waluty jedynie na kredytobiorców/konsumentów. Bank nie był bowiem zobowiązany do proporcjonalnego obniżenia zobowiązania kredytobiorców nawet w przypadku, gdyby kurs franka szwajcarskiego wyraźnie się osłabił. Bank Polska Kasa Opieki S.A. zarabiał więc na przedmiotowej umowie kredytu zawsze, niezależnie od kursu waluty CHF. Jednocześnie Bank zapewnił sobie prawo do naliczania dodatkowego wynagrodzenia tzw. spreadu walutowego, o którym Klienci nie zostali poinformowany w chwili podpisania umowy, a co godziło w ich interesy finansowe. Ponadto Bank nie poinformował kredytobiorców w sposób rzetelny o ryzyku związanym z wahaniem kursu waluty CHF, jak również nie przedstawił im historycznych wahań tej waluty na przestrzeni ostatnich lat przed zawarciem umowy kredytu.

Wynik sprawy cieszy zarówno nas jak i naszych klientów. Kancelaria prowadzi wiele spraw z Bankami zarówno dotyczących kredytów powiązanych z walutą obcą jak również kredytów złotowych. Często analiza umowy wystarczy do oceny szans powodzenia sprawy. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod nr 791 404 669 jak również na stronę internetową https://ledwon-kancelaria.pl/pomoc_osobom_zadluzonym.html

#radcaprawny #prawnik #częstochowa #odszkodowania #oddłużanie #oddłużenia #sprawygospodarcze #obsługafirm #obsługaprzedsiębiorców #skutecznyprawnik #konsument